18.6.10

Italien, del 4 - Venedig

Enligt det allsmäktiga Internet skulle det igår vara soligt i Bibione på förmiddagen och regnigt på eftermiddagen, och tvärt om i Venedig.
Vi gick ner på stranden direkt efter frukost. Det var inte soligt hela tiden, lite mer varierande molnighet som det väl heter, men vi fick mycket färg allihopa, och badade och spelade beachvolleyboll.
Efter lunch när det började molna på lite mer igen tog vi bilen till Venedig.
Det är en väldigt fin stad. Min kamera och jag trivdes bra. Suckarnas bro var dock lite av en besvikelse, den var helt helt omgiven av enorma reklamplanscher, som jag hoppas var tillfälliga, annars vore det rent sorgligt.

Idag var lite av en pool-, bok- och kortspelardag, även om det var strålande sol. Jag passade på att vila brännan lite, jag vill inte bli kräfta. Men om det är sol imorn igen så återgår jag till solandet för fulla muggar, moahaha.

Inga kommentarer: