14.7.10

femhundra

(Inlägg 500, hurra, grattis!)

Grundsund är fint. Jag tycker om den här lilla hålan. Det är så lugnt, och man blir så lugn och man sover så bra och man mår så bra och det är så härligt att åka ut med båten till en holme och sola och bada och fika eller om det regnar sitta inne och se på en film eller spela gin rummy med grannar och släktingar (oavsett om de är så avlägsna som att vara pappas halvkusiner). De här dagarna har det blivit mest av det senaste. Det var fint i förrgår, på dagen, så då kom vi ut på havet en sväng. Men på kvällen brakade det loss ett sjuhelvetes åskväder med ösregn och blixtar och jag vet inte vad i flera timmar.
Igår var det regnigt, så då åkte vi till Torp och jag hittade en stor mysig tröja på H&M. Sen på kvällen var det lite spelhåla i Rågårdsvik. Gin rummy och maffia. Mycket trevligt!
Idag är det molnigt, men det håller på att spricka upp lite. Det blir kanske till att fiska sen om nån timme. Och Maria och jag ska baka något gott. Makrillmuffins?
Nu ska jag över till Maria så vi kan hitta nåt kul recept!

Inga kommentarer: