10.7.10

Just like old times for the last time for some time

Det blev ingen avskedsfest i torsdags. Dels regnade det, och dels hade huvudpersonen feber och halsont. Istället träffades jag, Nea och Bea i stan ett par timmar igår, och det lär ha varit sista gången jag träffade Nea innan mars, för idag får jag skjuts till Grundsund, så jag slipper åka buss.
Vi gick runt på stan lite, och sen köpte vi en rulltårta och frusna bär på Hemköp (där vi förresten också sa hej till min bror på jobbet) och satte oss i den lilla parken bakom Kronhusbodarna.
Tårtan var för att jag lovat Nea att hon skulle få en hallontårta innan hon far, så jag hade tänkt göra en och ta med mig i torsdags. Men så blev det inget, och jag hann inte göra någon igår innan jag åkte in till stan. Så istället blev det en Eldoradorulltårta med något som liknade hallonsylt i sig.
Vi satt där en stund och åt och pratade och tog massa kort.
Och det känns så konstigt alltihopa.
Men jag försöker intala mig själv att 8-9 månader kommer gå fort.

Till dess ska jag baka massa tårtor och muffinsar, jag ska till och med köpa en muffinskokbok, för de ser så fina ut, och muffinsarna ser så goda ut. För hon ska definitivt få sig sina hallonmuffins när hon kommer hem!

Nu ska jag packa klart, så jag är redo när min skjuts kommer.

Inga kommentarer: