28.8.08
Rubrik
På håltimmen under bambarasten gick vi till biblan och letade efter de böcker vi ska läsa i Svenska och Engelska B. Hittade bara en till svenskan, av Doris Lessing, men jag minns inte vad den heter. Och engelskaboken hoppas jag kunna byta med någon så att jag får Brokeback Mountain, haha. (Vi fick bestämda böcker att läsa.) Men den jag skulle ha (Everything is illuminated) fanns inte inne, så den får jag hämta på måndag.
Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Nu ska jag och Mix snart in till Café Kom och se på Trio Pigalle! Fast jag kan inte stanna för länge, för jag måste få sova lite inatt, har sovit alldeles för lite den här veckan.
27.8.08
Jag orkar inte!
Men nu är det min kamera som krånglar. Det har aldrig varit några problem med att föra över bilder, men nu bara vill den inte. Den stänger av sig hela tiden och inget funkar.
Fast jag har i alla fall fått över alla bilder till hårddisken, alla som inte redan var överflyttade alltså. Men från och med nu tänker jag inte anförtro den här datorn några av mina bilder förrän den har blivit fixad.
Och det här är den längsta skolvecka jag någonsin varit med om, vilket säger en del eftersom det bara gått en halv. Fast det känns som om det gått en månad sen vi började. Det har varit många jobbiga lektioner och mycket matte varje kväll hittills, förutom idag för Nea och jag var nördiga och satt kvar när skolan var slut och räknade klart. Det har fördelen att man inte behöver släpa med sig boken hem, och att man får mer tid över till annat när man är hemma.
Men biologi verkar kul, och jag älskar filmkunskap! Det är verkligen världens underbaraste kurs! Än så länge i alla fall.
Idag började vi se på Star Wars Episode IV: A New Hope. Men vi hann ju inte se klart hela, slutade i soprumsscenen. Har faktiskt knappt sett Star Wars, bara första och sista episoden vad jag minns. Ska faktiskt ta och se dem. I den ordning de gjordes, och inte i episodordning.

Dagens citat:
Jag: Var är våra katter förresten?
Sara: Jag tror att Poppius gömmer sig för han ville ut, så jag tog ut honom, men så ösregnade det så han sprang in igen.
25.8.08
Skolstart

An evil entity
Had taken hold of me
Ripped out my heart and
Started to feed
Disturbed - Deciever
21.8.08
Jag har tränat!!
Men jag orkade faktiskt mer än jag trodde. Inte mycket mer, men mer är alltid något.
Från och med nu ska jag åka dit en gång i veckan efter skolan. Typ. Kanske. Förhoppningsvis.
Men nu när jag har varit och tränat kan jag ta det lugnt hela dagen utan minsta dåligt samvete. Hur skönt som helst.
18.8.08
Promenaddag.

17.8.08
Göteborgs Kulturkalas 2008
.
Mötte Mix på torget vid tre ungefär och så tog vi 50-bussen in till stan. Vi hoppade av vid Brunnsparken först, och promenerade därifrån till Bältespännarparken. På vägen fiskade vi upp en Metro för att kolla in kalasprogrammet och (för Mix del) horoskop. Vi upptäckte även de
rosa, sjungande soptunnorna, gissa om jag skrattade första gången jag hörde den!
genom Bältespännarparken igen och fastnade framför scenen som ställts upp där, då vi såg att ett band började göra sig i ordning för att spela. Tre lockhåriga killar, kanske samma ålder som vi. Trio Pigalle hette de, och de spelade rökmaskinsmusik, sa de själva. En blandning mellan jazz och rock. De var så grymma! Killen på bas spelade både "gitarrbas" och basfiol! Och han var så grym på basfiolen så jag bara stod och stirrade. Och han på gitarr var också väldigt bra! Trumkillen såg jag inte så mycket, men det lät bra i alla fall. De sjöng inget, men det behövdes inte. Både Mix och jag blev lite förälskade, tror jag.

klockan fem, så då gick vi till Storan, där vi träffade Emelie och Ingrid, och ställde oss i kö för att se på världspremiären av Patrik 1,5. Den handlar om ett homosexuellt par som drömmer om att få adoptera ett litet barn. De stöter på massa problem, men till slut går drömmen i uppfyllelse. Mer eller mindre. En väldigt bra film! Och rolig. Vi hade inga biljetter, för vi visste inte att det behövdes, då vi fick ställa oss i den andra kön, den som släpptes in sist. Först hamnade vi precis vid grinden då de sa att nej, nu är alla stolar helt slut. Då stod vi först i kön. Men de bakom oss stod kvar, så då gjorde vi också det, och det slutade med att vi precis kom in. Som tur var.
SLUTKALASAT!
14.8.08
Ser man på

Mr. Goodkat: There was a time.
Nick: [groggily looks at his watch] 4:35.
Mr. Goodkat: You misunderstood. I wasn't asking for the time, I was just saying... there was a time.
Nick: There was a time?
Mr. Goodkat: Mmm-hmm. Take Brown Sugar back there, for example. She's pretty fuckin' foxy, right? [indicates old lady asleep in next row of seats]
Nick: [incredulous] She's 70.
Mr. Goodkat: If she's a day. But there was a time.
Från: Lucky Number Slevin


