Visar inlägg med etikett humor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett humor. Visa alla inlägg

22.9.09

Förtvivlan i tvättstugan?

Har du någonsin gått ner till tvättstugan och plötsligt känt en oförklarlig känsla av nedstämdhet eller förtvivlan?
Har du trott att detta berott på det tråkiga i att behöva tvätta eller vara omgiven av smutsiga kläder?

Nej, där har du fel.
Jag har svaret.

Det är nämligen för att tvättstugan är full av... DEMENTORER!

Och här har du beviset:

9.3.09

Humor

På väg från bussen, två killar ~18 går och pratar.

Kille 1: Vad skönt att det snart är påsklov nu. Det är ju bara en månad kvar.
Kille 2: Ja, och en månad går ju så fort.
Kille 1: Precis, det var ju bara tre veckor sen det var sportlov. Eller var det bara två? Jo, det är vecka 11 nu och lovet var vecka 7, då var det två veckor sen, och detta är den tredje.
Kille 2: Ja, det kommer gå hur fort som helst.
(De går under tystnad en liten stund.)
Kille 2: Hur gick matteprovet, förresten?
Kille 1: Jag har omprov på fredag.

Jag har tjuvlyssnat, höhö.

5.3.09

Back on track...

Måste bara säga att det är så oerhört skönt att ha börjat skriva igen. Även om det låter förjävlig när jag läser igenom det så känns det så bra att ha kommit igång igen. Jag har så många idéer om vad som ska hända senare att mina fingrar nästan spricker när jag väl kommer in i det hela.

Nersidan är att jag inte börjat på mitt engelskatal än. Aja baja på mig. Det är så mycket roligare att skriva bok än tal. :)
Speciellt eftersom man blir betygsatt på talet, men inte på boken.
Än.
Och troligtvis aldrig.
Fast förhoppningsvis blir man det.
Nån gång.
Det vore roligt.
Det går ju alltid att drömma.


Hittade just lite rolig trivia:
Val McDermid (som skrivit en av mina favoritdeckare, The Mermaids Singing) är född samma datum som jag! Fast 36 år tidigare.
Lite roligt, faktiskt.


Uppdatering:
Jo, nu skriver jag mitt engelskatal. Det är inte roligt. Det är faktiskt jättetrist. Och känner mig så dålig. Men nu är jag klar.
Och jag är jätteduktig på att skriva på datorn:

Jag skulle skriva:
This is a most important question
Och så blev det:
This is almost an important question

Humor, humor, humor.

Nu kommer Linnéa snart och så ska vi baka sockerkaka och se på film <3

24.2.09

Det här inlägget var tänkt att bli kort,

Smoothie är nog bland det godaste som finns.
Nu ska jag vara lite effektiv och plugga kemi. Är jag lite duktig hinner jag kanske klart till nio så jag kan se på House. Får inte glömma att spela in The Mentalist heller så jag kan se det nån annan gång.
Alltså, jag ser på TVÅ TV-SERIER. TVÅ. Och de bara MÅSTE gå samma tid samma dag, eller hur? Men som tur är så har min övertekniska pappa köpt en underbar DVD där man kan spela in massa program på en hårddisk och sen föra över till min lilla MyBook. Lovely!

Mats idag om psykologiprovet nästa vecka:
"Elever brukar tycka att mina prov är jobbiga för att de får skriva för mycket, men inte för att de är svåra. Det är ju inte svårt det här, det är ju inte kemi."
Lite kul med tanke på att vi har ett bajsjobbigt kemiprov imorn.

Men jag är lite lugn inför det provet, och anledningen är att jag redan vet att det kommer gå åt Lucifers hem. Och jag överdriver inte och är inte falskt blygsam, jag kan det helt enkelt inte tillräckligt bra, för jag har inte orkat plugga. Borde verkligen ha pluggat i söndags istället för att se på film. Men Constantine istället för aldehyder och ketoner var i och för sig lätt värt! (Ja Mix, jag tyckte om den. Väldigt mycket! Jag tycker jag kommer och våldgästar dig på lördag och så hyr jag den på vägen <3). Och enochenhalvtimmespromenad med Bea istället för syrabaspar och vattnets jonprodukt var också totalvärt.

Those with the demon's touch like those part angel, living alongside us. They call it the balance. I call it hypocritical bullshit.
- Constantine