Visar inlägg med etikett Kung Fu Panda. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kung Fu Panda. Visa alla inlägg

25.1.09

Grattis Nea 18!

En sak som hänt sen sist var Neas 18-årsmiddag igår. Det var väldigt trevligt, och väldigt god mat.

Om jag minns rätt (höhö):

Förrätt:
Toast med fetaost, småtomater, avokado (och lite annat som jag inte riktigt minns)
+ Lök- och potatissoppa

Huvudrätt:
Lök- och tomatpaj
Paj med broccoli, fetaost och soltorkade tomater
Moussaka (det var yum!)

Efterrätt:
Tårta som vi alla mixade ihop

Efter maten sköt Neas pappa fyrverkerier och sen såg vi på Kung Fu Panda.

Väldigt torrt och kortfattat inlägg, men jag är lite trött. Bea och jag kom väl hem vid halv fyra imorse, så jag har sovit typ fem timmar inatt.

Det hela var i alla fall väldigt trevligt, och Nea har roliga kompisar!

Och grattis Linnéa idag på din vuxendag!

18.1.09

Helgen

Det är inte klokt hur lat jag har blivit. Dels på att blogga, och dels på det mesta annat. Förutom i torsdags, i torsdags var jag duktig, men lite dum i huvudet. Vi har sovmorgon varannan torsdag, och mamma står i gymmet varje torsdagsmorgon. Har bestämt mig för att åka med henne in till jobbet på morgonen och träna innan skolan på de torsdagar då vi har sovmorgon. Har ju faktiskt ändå kvar måndagarna.
Intresseklubben antecknar.


I fredags hade Mix och jag lite filmkväll. Väldigt trevligt! Kung Fu Panda och The Dark Knight. Underbara filmer, båda två. Hade inte sett The Dark Knight förut, men den var jättebra! Har knappt sett några andra Batman-filmer heller i och för sig, så jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra med, (jo, jag har ju sett många, men för åratal sen, så jag kommer knappt ihåg några).
Kvällen avslutades i alla fall med lite Guitar Hero III.
Sen sova.


I går knallade jag över till Linnéa för att hämta lite böcker. Två trodde jag, en trodde hon, en blev det. The mermaids singing vet jag inte var den är. Puts väck. Giasch. Det blev lite nostalgiskt Heroes III-spelande i alla fall, tills datorn stängde av sig.

Idag ska vi åka och hälsa på broren på jobbet, haha. Med andra ord ska vi äta på McDonald's. För första gången på typ... väldigt länge.
Dessutom tänkte jag ta mig i kragen och söka till Liseberg.