Visar inlägg med etikett nea. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett nea. Visa alla inlägg

25.1.09

Grattis Nea 18!

En sak som hänt sen sist var Neas 18-årsmiddag igår. Det var väldigt trevligt, och väldigt god mat.

Om jag minns rätt (höhö):

Förrätt:
Toast med fetaost, småtomater, avokado (och lite annat som jag inte riktigt minns)
+ Lök- och potatissoppa

Huvudrätt:
Lök- och tomatpaj
Paj med broccoli, fetaost och soltorkade tomater
Moussaka (det var yum!)

Efterrätt:
Tårta som vi alla mixade ihop

Efter maten sköt Neas pappa fyrverkerier och sen såg vi på Kung Fu Panda.

Väldigt torrt och kortfattat inlägg, men jag är lite trött. Bea och jag kom väl hem vid halv fyra imorse, så jag har sovit typ fem timmar inatt.

Det hela var i alla fall väldigt trevligt, och Nea har roliga kompisar!

Och grattis Linnéa idag på din vuxendag!

2.1.09

Hemmaspa med Nea

Vid fyra igår träffade jag Nea på Torget. Vi promenerade till Kvantum och köpte lite förnödenheter. Eftersom alla andra affärer är stängda på nyårsdagen (Kvantums personal kanske inte får festa på nyår?) så kunde vi inte köpa hårinpackningar, ansiktsmasker m.m., utan vi fick improvisera lite med hjälp av internet och avocado.


Det är ganska kul att handla på Kvantum. Det är så stort, och det finns så mycket.
Det tog oss väl 45 minuter att hitta allt vi skulle ha. Nämligen banan, avocado, olivolja, yoghurt, citronjuice (OMÖJLIG att hitta), doftljus och lite allmänna quornwook-ingredienser till middagen.


Medan mamma lagade mat mixade vi ihop våra geggamojor som sedan skulle kladdas i hår och på ansiktet.

Hårinpackning:
1/5 avocado
1/5 banan
1 msk olivolja
1 tsk yoghurt




Ansiktsmask:
Avocado
Jordgubbar
Olivolja
Honung
Havregryn
Citronsaft



OBS! VARNING!
Hårmasken var ett rent helvete att få ur håret, massa små bananbitar fastnade och vägrade åka ur. Även efter tre tvättar med schampo. Det slutade med att man fick stå och kamma ut det ur håret.



Vet inte riktigt om något av det hjälpte, men det känns i alla fall som om både hår och hud blev lite mjukare och lite mer lyster i håret.



Nea och jag var dessutom väldigt duktiga på att skapa spa-stämning. Tända ljus och doftljus på handfatsbänken, rökelse, musik (The Celtic Circle och Enya), badrockar. Jaa, vad mer kan man behöva?